Babavárás #30 – Mindenki nagyon okos…



Többen is kérdeztétek már, hogy mit kezdek a szokásos kismamáknak elkerülhetetlen beszólásokkal. Mennyit híztam, hogy vagyok, ezt használjam, mert csak ez a jó, azt ne, mert szar, x dolog muszáj, hogy legyen, míg más teljesen fölösleges, hülye vagyok, ha megveszem. Arról már nem is beszélve, hogy mi van a kívánóssággal, diétázom-e, vagy bármit megeszek, úristen, kólát iszom, szedek-e terhes vitamint és még ruhából is túl sokat veszek az ajánláshoz képest. Ja és külön szoba vagy berakjuk az ágy közepére kettőnk közé a babát? :D






Mivel itthon vagyok az idő többségében, szerencsére nem kell idegenektől (lásd: kollégák, utastársak, stb.) is elviselnem ezeket, idegenektől max 1-2 komment érkezik valamelyik videó vagy bejegyzés alá, ami ilyesmi jellegű. Eddig egyetlen dologgal sikerült kiakasztani, ami a rosszullétekkel volt kapcsolatos, erről írtam is bővebben ITT. Viszont azért a magam kis ingerszegény életmódjában is megkaptam már a fent említett sablon-kérdések és kioktatások nagy részét, amik hol viccesek, hol inkább dühítőek, de egyetlen esetben sem hasznosak.


A hízásra rákérdezni szerintem alapból bunkóság, én legalábbis biztosan nem firtatnám senki súlyát. Egyébként bár egyetlen kósza rosszullétem nem volt, mégis inkább fogyok, mint hízok, a kezdeti súlyomhoz képest plusz 3 kilónál tartok 30 hetesen, ez jóval kevesebb, mint a több, mint másfél kilós baba + magzatvíz + méhlepény kombó. Ettől függetlenül, ha 20 kilót híztam volna, szerintem ahhoz sem lenne senkinek, semmi köze.


Aztán a kedvencem, a milyen termékeket használjak mindenképpen és miket semmiképp se kérdése. Mázlim van, mert a szépségápolással kapcsolatos hobbim miatt némiképp értek az összetevőlisták elemzéséhez. Sosem írtam olyan tesztet, amiben különösen fontos szerepet kapott volna az INCI, mert nem éreztem szükségét ennek, ettől függetlenül tudom, mi az, amit szeretek kerülni, legyen szó a saját, a férjem, vagy a kisbabám kozmetikumairól. Az egyik ilyen az alkohol, ami száraz bőrűként maga a méreg, de egy normál bőrt is túl tud szárítani, ergo amennyire csak lehet, igyekszem kerülni. Anno az egyik babacsomagban volt egy Johnson’s nyugtató testápoló babáknak, az összetevő lista 2. helyén az alkohollal. Tehát a víz után a legnagyobb mennyiségben az alkohol szerepelt a termékben. Egyértelmű volt, hogy nem használom el, sem Lizára, sem magunkra, szépen kidobtam, amire szépen érkeztek is a kommentek, hogy hülye vagyok, hát a Johnson’s az egyik legjobb márka. Hát szerintem meg nem ott kezdődik a jó márka, hogy híres és drága, hanem ott, hogy odafigyelnek az összetevőkre. Ugyanezen az elven válogatom a többi terméket is a gyerkőcnek, épp ezért nem tervezem kiváltani a gyógyszertári fürdetőt és popsikrémet sem, és épp ezért nem bízom meg egy nagyobb márkában sem, amíg nem néztem végig az összetevőlistáját. Lehet mondani, hogy túlaggódom, és igen, lehet, hogy 10 emberből 9-nek be is válik a gyógyszertári krém, én viszont úgy gondolom, hogy ha tudatában vagyok az olyan káros összetevőknek, amit a magam bőrén is kerülök, akkor azt nem fogom a gyermekemre rákenni, akkor sem, ha ez flancolásnak, vagy okoskodásnak tűnik a tájékozatlanabbak szemében.


A kelengyelista is sarkalatos pont, szintén nem is értem, hogy miért szólnak bele idegenek, hiszen mindenkinek más a fontos. Szerintem például a gyerek szempontjából jobb, ha külön szobában alszik az elejétől kezdve, a saját ágyában. Azért is, mert ha ott szokja meg, akkor nem kell pár hét/hónap múlva átszoktatni. Azért is, mert így esélyesebb, hogy nem fojtjuk meg egy paplannal, párnával, vagy akár a saját testünkkel. Persze, reflexek, persze felébredek mindenre, de mi van, ha nem? Ki fogja visszaadni a kisbabámat, ha véletlenül ráfekszem álmomban és megfullad miattam? Biztosan nem azok a lusta nők, akik képtelenek megtenni pár lépést a kiságyig a saját ágyuktól. Igen, ingerült vagyok és sajnálom, de számomra felfoghatatlan, hogy egy kis személyes kényelem miatt sokan a gyermekük életével játszanak. A külön ággyal már sokkal jobban jár a pici, akkor is, ha a szülők hálójában van, ezzel nincs is baj, de én szeretem a tényt, hogy van a lányomnak egy saját szobája, ami az ő kis birodalma, ami neki van berendezve, és ahol nem ő lett beillesztve a bútorok közé, hanem ami miatta, neki lett megtervezve és kialakítva.


Ha egy szobában történik az altatás, akkor fölösleges a légzésfigyelő, külön szobában szerintem szükséges. Erre is kaptam már beszólást, hogy feleslegesen költöm a pénzt. Lehet, és igen, bízom benne, hogy sosem fogom meghallani a szerkezet hangját, de ne ezen a 20.000.- forinton múljon már a gyerkőc élete. Mert mi van, ha beleesünk abba a kis százalékba, akiknél megszólal? Megint csak: ki adja vissza a kisbabámat, ha azért nem tudunk segíteni rajta, mert átalusszuk az eseményeket?


A kelengyelistába persze beletartoznak a ruhák is, meg azok mennyisége és mérete. Mi többnyire 62-es, 0-3 hónapos korig ajánlott méretet vettünk legkisebbnek, kész vagyunk a 68-as ruhatárral is és 74-es cuccokból is beszereztünk már jópár darabot. Nem extrán sok semmi sem, de a listákon szereplő 5-6 body pl szerintem nevetségesen kevés. Alapból napi egy ruhával számolok, de mi van, ha reggel nyakig fossa magát, délben akkorát bukik, hogy az egész átázik, délutánra meg megizzad, mert még nem tapasztaltuk ki a megfelelő hőmérsékletet és túltakargatom alváshoz? Akkor már napi 4-nél tartunk, Liza pedig téli baba lesz, ergo ha napi 1-szer mosok, akkor sem elég, mert nem szárad meg másnapra semmi. Mossak ruhánként? Persze, sarkítok, persze, lehet, hogy sikerül elcsípni elsőre a legjobb pelust, amiből semmi nem folyik ki, és sosem fog bukni és a hőmérsékletet is eltalálom egyből. De nem jobb, ha van mondjuk nem 5, hanem 10 darab body, és nem kell kapkodni és tényleg darabonként mosni mindent? Dehogynem. Egyébként a praktikumra törekedtünk, lábas gatyákat vettünk többnyire, kevés a lábfej nélküli, így zokni sem kellett sok. Téli baba, így ha nagyon belezúgtam egy nyári ruhába, akkor azt nyilván nem a legkisebb méretben vettem meg, mert jajdecuki. Szerintem nem arról szól az okosan való vásárlás, hogy mindenből túl keveset veszünk, sokkal inkább arról, hogy belátjuk, mire van szükség tényleg. Láttam én már júliusi babának téli overált vásároló anyukát, 56-os méretben. Na az túlvásárlás. A 10 body nem.


Az olyan dolgok, mint rácsvédő, ágynemű párnával és társai is megosztják az embereket. Én klausztrofóbiásként nem fogom arra korlátozni a gyerekem, hogy csak felfelé láthasson ki az ágyából. Épp elég sűrűn vannak a rácsok ahhoz, hogy a feje ne férjen be közéjük, a keze-lába pedig amíg használjuk a kiságyat, biztosan nem lesz olyan vastag hogy beszoruljon, ha ki is dugja valamelyiket. A párnát csecsemő feje alá rakó anyukákkal szívesen elbeszélgetnék a gerinc fejlődéséről és a deformálódásáról, meg azoknak kialakulásáról, és itt sorolhatnám az éretlen gerinccel folyamatosan ültetett, meg a bébikompos babák csontozatának problémáit is. Nem gondolom, hogy túl kellene félteni egy kisbabát, felesleges a 30 fokos lakás (sőt, veszélyes), biztosan ki fogom vinni decemberben is, és ha nagyobb lesz, nem fog elolvadni egy kis esőtől sem, az oviban is mindig kivittem a gyerekeket minimális csapadék esetén. De aminek orvosi magyarázata van, pl ne ültesd a gyereket, amíg magától nem képes rá, azt nem kell magyaráznom, ugye?


A kismama táplálkozásába is mindig van, aki beleszól. Ha azt mondom, nem kérek sütit, akkor az a baj, hát ne fogjam vissza magam, most a baba a legfontosabb. Ha azt mondom, sok sütit eszem, akkor meg hova akarok én már hízni, akkor is, ha eddig csak fogytam. :D A tiltólistás ételek, mint nyers hús, lágy sajt, tengeri herkentyűk, nyers tojás is megosztóak, van, aki szerint egyáltalán nem lehet ezekből enni, van, aki szerint mértékkel, és olyan is van, aki nem is hallott még ezekről és boldogan eléldegél szusin meg tiramisun a 9 hónap alatt. Én igyekszem kerülni ezt a pár dolgot: ha hamburgert veszünk, mindig szólok, hogy inkább legyen égett, de jól átsütve kérem, akármennyire is rántott camembert függő vagyok, még csak egyszer csábultam el, és igen, a kólával sem álltam le. Igyekszem kevesebbet inni, de ha épp úgy kelek fel, hogy semmit nem tudok legyűrni a torkomon és csak ezt kívánom, akkor még mindig jobb, ha ezt iszom, mintha semmi folyadékhoz nem jutok, nem?


A terhesvitamin is jó téma, ha szedem, az a baj, mert óriásbébi lesz, ha nem, akkor meg ennyire se érdekel a gyermekem egészsége? :D Egyébként szedem, de nem folyamatosan, az elején 2 naponta, most már csak 3-4 naponta veszek be egyet. Minden laborom és a babának is minden értéke tökéletes. 😊


Alapvetően szerintem semmi probléma nem lenne ezekkel a mondatokkal, ha nem kéretlen tanácsok lennének, illetve ha nem az alapján mondana bárki is véleményt, hogy neki az egy szem gyermekével mi vált be. Szintén nem lenne probléma, ha nem szent és sérthetetlen tényként kezelnék az emberek a véleményüket. Én pl sosem mondanám, hogy ne használja senki a gyógyszertári fürdetőt. Tőlem használja mindenki más, de nekem ne legyen kötelező, mert nem szeretném. Azt sem mondanám másnak, hogy mindenképp vegyen légzésfigyelőt, mert szerintem fontos. Igen, szerintem fontos, de ha az a baba a szülők hálószobájában alszik a saját ágyában, és tudja magáról anyuka, hogy annyira rosszul alszik, hogy felkel még a szuszogás kimaradására is, akkor ne költsön pénzt rá. Nem kell mindenben egyetérteni, nem kell mindenkinek ugyanazt a vitamint szedni, vagy ugyanúgy diétázni, esetleg ugyanúgy nem diétázni. Csak az a minimális tisztelet kellene, amit egyik anya a másik felé mutat. Mert nem hülye az sem, aki a Johnson’s testápolót keni a gyerekre, meg az sem, aki elzárja a külvilágtól a rácsvédővel. Az sem, aki elolvassa az INCI-t és nem használ alkoholos terméket, és megkockáztat egy beszoruló kezet vagy lábat. Az a hülye, aki nem fogadja el a másik véleményét, és a sajátját akarja ráerőltetni a másikra.



folyt. köv.

Örökkékékazég

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Örülök, ha leírod a véleményed, kérlek tedd is meg! Amire figyelj: ne tartalmazzon trágár szavakat, ne legyen sértő sem rám, sem más kommentelőkre, vagy bárkire nézve. Ha nem értesz egyet, azt is írd le, de kulturáltan! :) Ha nem jelenik meg az írásod azonnal: ne ijedj meg, moderálás után ott lesz, ha betartottad a fent kérteket! :)