Szőrtelenítés sztori és kütyüTESZT – Panasonic ES-WS14 epilátor



Anno kamaszként, amikor elkezdett zavarni a szőr a testemen, szinte nem is gondolkoztam, hogy milyen eszközt használjak a nemkívánt szálak eltávolítására. Anyukám is borotválta a lábát, akkoriban még leginkább ez is volt köztudatban, és ez a legolcsóbb megoldásnak is számított. Az elején tök cikinek éreztem a folyamatot, így az uzsipénzből kuporgattam mindig a legolcsóbb borotvára valóra.  Aztán valahogy természetessé vált a téma, így már mertem kérni anyukámtól is akár borotvát, akár némi rávaló pénzt. Nem emlékszem pontosan, mekkora voltam ekkor, de azt tudom, hogy 5. osztály környékén már a mindennapjaim részévé vált a szőrtelenítés. 14-15 éves lehettem, amikor anyukám – ha jól emlékszem – valami tv-shopos epilátort rendelt. Olcsó volt, fehér, no name, és baromi hangos. Kb ennyire emlékszem belőle. Meg arra, hogy 2-3 alkalommal próbálkoztam vele, aztán elromlott, szóval maradandó élményt nem okozott.




Innentől gyakorlatilag teljesen borotva-párti lettem. Kb évente egyszer rám jön a gyantacsíkozhatnék, aztán mindig rájövök, hogy vagy én vagyok nagyon beszari, vagy a csíkok nem működnek, de sosem sikerül 1-2 szálnál többet kitépni, szóval ez nem nekem való. Kozmetikushoz mászkálni emiatt szerintem/számomra felesleges, mind időben, mind pénzben jobban járok, ha magamnak intézem a dolgokat. Valamikor tavaly tavasszal jött rám az ötperc, amikor besokalltam kicsit a 3 naponkénti borotválástól. Kényelmetlen, gyorsan visszanő a szőr, egy rakás borotvahabot és borotvát is elhasználok vele, ráadásul mivel időközben rájöttem, hogy az olcsóbb darabokkal csak szétkaszabolom magam, nem is kevés a ráfordított összeg sem. Elkezdtem epilátorokat nézegetni neten, majd a 2016-os őszi Glamour napok alkalmával beruháztam az egyik legolcsóbban fellelhető példányra. Nem márkátlan, Krémmánián többnyire pozitív tapasztalatok olvashatóak róla, úgy éreztem, nem veszíthetek vele. Tévedtem. Nem tartom magam túlságosan nyafkának, ami a fájdalom elviselését illeti, de ettől a vacaktól konkrét zokogásban törtem ki mindhárom alkalommal, amikor rávettem magam a használatára. Egyébként működött, mert azon a pici területen, ahol mindháromszor nekiestem a lábamnak, még így, lassan egy év elteltével is ritkábbak a szálak, de ez számomra az elviselhetetlen fájdalom kategória volt. (Azért az a november végi-december eleji jövőre nézve bíztató, hogy még így is nekimentem 3x, szóval nem reménytelen a nagy család… :D)


Szóval az első, saját magamnak választott és vásárolt epilátorom egy nem bevált termékes videóban, majd egy kedves nézőmnél végezte, én pedig akkora lelkesedéssel vásároltam be néhány újabb flakon borotvahabot és csomag borotvát, mintha legalábbis fagyiról vagy körömlakkról lett volna szó.


Itt tartottam a folyamatban, amikor megkeresett a Próbakő Kft, hogy lenne-e kedvem tesztelni egy epilátort a számukra. Bevallom, először nagyon megörültem, aztán kétségek fogtak el a termékkel kapcsolatban. Nem is tudtam a pontos típust, csak a márkát írta le a kapcsolattartó hölgy. Sebaj, úgy voltam vele, egyszeri szenvedést még kibírok így terhesen is, aztán maximum elajándékozom anyukámnak vagy valamelyik húgomnak. Szóval elfogadtam az ajánlatot és izgatottan vártam, milyen ketyerét kapok majd. Aztán ideért a gépecske és beijedtem, úgyhogy kb másfél hétig hozzá sem nyúltam.





Kb egy hónappal ezelőtt volt egy olyan hét, amikor végig a negyven fokot súrolta a hőmérséklet, és mivel ilyenkor én kb semmire sem vagyok képes, élni is alig, ezért hogy legalább egy hasznos dolgot csináljak a héten, elővettem a masinát, összeszorítottam a fogam, és nekiláttam a folyamatnak. Brutális módon, se bőrradír, se fürdés, se testápoló, se semmi fájdalom enyhítésére ajánlott praktikát nem alkalmaztam. Mégis egészen kellemes élmény volt! Persze, nem mondom, hogy nem éreztem semmit belőle, de valahogy sokkal barátságosabb volt az egész. Éreztem, ahogy tépkedte a szálakat, de még csak könnybe sem lábadt a szemem, míg a másiknál, de még egy sima szemöldökszedésnél is mindig könnyezek rendesen. Az egyik lábamat teljesen megcsináltam, aztán mivel elég kiütéses lettem tőle, eltettem a gépet, hogy legalább egy ép lábam maradjon másnapra. Reggelre szépen lement a duzzanat és a pirosság, így átmentem a másik lábamon is vele. Mivel nem sikerült órákig végezni a műveletet, pár nappal később már megjelentek olyan szálak, amik gondolom az előzőleg leborotvált lábamon mélyebben lettek elkaszabolva, de sokkal ritkásabb lett a szőr. Még egy alkalommal használtam, viszont éppen abban a két hétben jelentősen növekedett a hasam, így már nagyon kényelmetlenné vált a használata. A karomat nem szoktam túl rendszeresen szőrteleníteni, csak 1-2 havonta egyszer szaladok végig rajta általában, így itt nem próbáltam ki, érzékenyebb bőrfelületeken, mint a hónalj, illetve az intim területek környéke pedig semmi pénzért nem merném kínozni magam ezzel, szóval maradt a láb, mint használati lehetőség.





A termék egyébként elektromos, nem kell hozzá elem, csak a tápot kell bedugni a konnektorba. 2 fokozatra állítható, az egyik normál, a másik gyorsabb tempóban forgatja a csipeszek otthonául szolgáló fejet. A Panasonic ES-WS14 szett tartalmaz egy tisztító kefét is, amivel könnyen és gyorsan eltávolíthatóak a gépről a szőrszálak, illetve két különböző fejre szerelhető elemet is, egy rácsosat, és egy teljesen kivágottat. Én a rácsosat használtam, első fokozaton, lehet, hogy ennek is köszönhettem a kisebb fájdalmat. Könnyen és gyorsan összeszerelhető, variálható és egy kis rutinnal biztosan gyorsabban is használható. A fájdalomszint természetesen egy borotvához képest magas, de az előzőleg használt epilátorhoz viszonyítva mindenképpen alacsonynak mondható, inkább csak kellemetlen, mint valóban fájó.


A tartósságáról nem igazán tudok nyilatkozni, mert kétszeri használat elég felületes eredményt hozott, de ez nem a termék hibája, egyszerűen más ütemben nő a szőr és így nem tud egyszerre mindent kiszedni. Bár most pár hónapig esélytelen a használata számomra, mert örülök, ha a borotvával gyorsan végig tudok szaladni a bokámon és közben nem nyomom agyon Lizit, de tavasszal mindenképp ismét belevetem magam a tesztelésbe, és videó formájában igyekszem beszámolni majd a hosszabb távú tapasztalataimról is.

Örökkékékazég

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Örülök, ha leírod a véleményed, kérlek tedd is meg! Amire figyelj: ne tartalmazzon trágár szavakat, ne legyen sértő sem rám, sem más kommentelőkre, vagy bárkire nézve. Ha nem értesz egyet, azt is írd le, de kulturáltan! :) Ha nem jelenik meg az írásod azonnal: ne ijedj meg, moderálás után ott lesz, ha betartottad a fent kérteket! :)