Mamma mia! – avagy 2 óra 45 perc buli a Madách színházban!



Látványos ruhák, fantasztikus szövegek, annál is jobb dallamok, mesés hangszerelés, 2 férfi és 2 nő (2 házaspár), 10 év, 1 Eurovíziós győzelem, 8 lemez, majd 15 válogatás lemez. Megannyi feldolgozás, majd 2008-ban musical-film. Igen, ez az ABBA!


Az ABBA zenekar
A zenéiket mindenki kívülről fújja, és őszintén szólva, nem hiszem, hogy létezik olyan ember, aki ki merné jelenteni: nem szereti legalább 1 számukat. Mert őket nem lehet nem szeretni. :)


A film nekem nagyon tetszett, még úgy is, hogy mikor először láttam, azt hiszem, horvát felirat volt az angol szövegre, így egy mukkot nem értettem a prózai részekből… De nem is zavart, vitt a zene. Aztán, mikor végre megszereztem magyarul is, végleg beleszerettem a filmbe, a sztoriba, az addig ismeretlen dalokba, a színészekbe, mindenbe. Így hát természetesen hatalmas visító rohamban törtem ki, mikor megtudtam, hogy a 2014-es Szegedi Szabadtéri Játékok új bemutatója a Mamma mia! lesz, ráadásul a Madách Színház szárnyai alatt. Na ezzel azt is elárultam magamról, hogy sokkal jobban szeretem a Madáchot, mint az Operettszínházat. Sajnálom, ez van.


Mivel tavaly az Elfújta a szél miatt Szegeden nyaraltunk, idén nem volt tervben az utazás, így alig vártam, hogy végre kőszínházban is játsszák a darabot. A jegyvásárlás katasztrófa, az első 2 havi blokk utolsó 1 darab jegyét sikerült megvennem, mire rájöttem, hogy már árusítják, pedig csak 2-3 nap késésben voltam. Hihetetlen! Én nem tudom, mit csinál a Madách, hogy ennyire gyorsan fogytak tavaly a Mary Poppins jegyek is, meg most ezek is, de lassan a legnehezebben megkörnyékezhető színházzá válik…


Az október 23-i szereposztás mesés volt egyébként, egyik karakter jelmezébe sem kívántam volna más személyt: 



Koós Réka énekétől végig libabőrös voltam, persze a jó értelemben. Fantasztikus ez a csaj, nem is értem, miért mellékszerepekben volt idáig, ha ekkora kincs van a torkában. Stohlba mindig is szerelmes voltam, főleg abba, ahogy az opera és a brutál-metál üvöltés között félúton képzi a hangokat, hát imádom! :) Szerednyey, Weil és a még mindig gyönyörűséges Balogh Anna nagyon jól érezték magukat a szerepükben, igazi jutalomjáték volt ez nekik. Détár Enci tündökölt és végre, végre visszatért a hangja a tavalyi „bénázás” (ezúton is bocsánat a művésznőtől, de tényleg rossz volt az előző évadban) után. A fiatalok helyesek voltak, ezzel együtt éppen annyira karakter nélküliek, mint a filmben. A színpad alatti szereplőkre sem lehet panasz: a zenekar pontos és megbízható volt, mint mindig, a helyén volt minden hang. Egyedüli problémám megint a színház akusztikájával volt, sosem értettem, hogy hogy lehet egy zenés színháznak ennyire rossz a hangvisszaverése. De amikor ennyire jó színészek játszanak egy ennyire jó darabot, akkor igazából a kutya se figyel arra, hogy lehetne hangosabb és élesebb a hang, és ez így van jól.

Koós Réka - Donna
Szerednyey Béla - Bill, Simon Boglárka - Sophie, Molnár László - Harry, Sasvári Sándor - Sam

Muszáj megemlítenem még a film végi bulit: mert a sztori végeztével igencsak interaktívvá válik a néhol egyébként is tapsviharba fulladó darab. A tapsrend és a 3 újraénekelt dal után ugyanis Donna és a Dinamók kedvesen jelzik a közönség felé, hogy innentől mindent szabad: fényképezni, énekelni, táncolni, akár a színpadon is. És a nép megindul és megtelik a színpad. Újabb hihetetlen élmény, amihez hasonlóval még egyetlen kőszínházban sem találkoztam.

Sáfár Mónika - Rosie, Szerednyey Béla - Bill
 
Détár Enikő - Tanya

Végezetül nem bírom ki, hogy ne írjak le 2 poént a közönség soraiból. Lassan azon is elgondolkozom, hogy a gyerekszáj fület átírom idősszájjá. Mögöttem 2 néni foglalt helyet, akik közül az egyik a színpadon táncolás gondolatára felvisított, kijelentette, hogy „hát nekem muszáj a Bucival táncolnom!” és lerohant az erkélyről. Később ki is szúrtam, valóban Stohl karjaiban. :) Az előttem ülő idős házaspár férfi tagja pedig kifelé menet alig hallhatóan „súgta” oda az asszonynak: „nem gondoltam, hogy ebben ennyi tánc meg ének lesz”. Majdnem megkérdeztem, hogy mégis mire számított? :)

Ti szerettétek a filmet? Láttátok már esetleg a darabot, vagy tervezitek megnézni? Ha gondolkoztok rajta, én azt mondom, azonnal futás a jegyért, mert kihagyhatatlan élmény!

Sánta László - Sky

Örökkékékazég

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Örülök, ha leírod a véleményed, kérlek tedd is meg! Amire figyelj: ne tartalmazzon trágár szavakat, ne legyen sértő sem rám, sem más kommentelőkre, vagy bárkire nézve. Ha nem értesz egyet, azt is írd le, de kulturáltan! :) Ha nem jelenik meg az írásod azonnal: ne ijedj meg, moderálás után ott lesz, ha betartottad a fent kérteket! :)